♫ ♪♫ ♪•♫♪ 2006'dan bu yana Film, Dizi, Müzik ve Kitaplar üzerine Yazılar Diyarı... ♫ ♪♫ ♪ ♫ ♪♫

Bachelor Mother : Bebek Piyangosu

Romantik komedilerin temel unsurlarından biri tesadüfler ve yanlış anlaşmalardır. Bazen kötü giden şeylerin anahtarı olurken bazen de iyi şeylere yol açarlar. Israrla kabul edilmeyip başa gelen çekilir denerek kabul edilen olayların için de yer almak da bir başka kapı açar. 1939 yapımı “Bachelor Mother” işte bunları bir potada eriterek türün öncüllerinden birine dönüşen bir klasik. Üzerinden geçen yıllara rağmen halen tazeliğini koruyor.

Sinema tarihindeki yeri Oscar adayı senaryosuyla tescillenen film bir yeniden uyarlama. 1935 yapımı Avusturya & Macaristan ortaklığı “Kleine Mutti”nin yeniden çevrimi. Norman Krasna uyarlama senaryoyu kotarırken öykünün sahibi Felix Jackson. İşin ilginç yanlarından biri filmin tek Oscar adaylığının senaryo dalında olması. Oscar adayı olan da salon komedisi yıllarının en parlak fikirlerinden birini bulan Jackson olmuş. Halen geçerliliğini koruyan ve özellikle yerli dizilerimizin vazgeçmediği bir konuya sahip ne de olsa. Yönetmen koltuğundaysa Garson Kanin var. 1938 ile 1969 yılları arasında 18 yapımlık bir filmografiye sahip yönetmenin üç Oscar adaylığı bulunuyor. Bunlar da zaten yönetmenin sinema tarihine kazıdığı klasikler. Yönetmenliğinden çok George Cukor filmlerinin senaristi olarak almış sinema tarihinde yerini. Ruth Gordon ile birlikte ürettikleri senaryolardan 1947 yapımı “A Double Life” film-noir klasiklerinden biri olurken, 1949 yapımı “Adam's Rib” ve 1952 yapımı “Pat and Mike” romantik komedi klasikleri olarak tazeliğini koruyor. Romantik komedi türüne en önemli katkıyı yapmış isimlerden biri olan Kanin’in bir yıl sonra çektiği “My Favorite Wife” ile birlikte filmografisinin zirve noktasını oluşturuyor “Bachelor Mother”. Oyuncu kadrosu da döneminin önemli isimlerinden oluşuyor. Ginger Rogers ve David Niven çiftimizi canlandırırken Charles Coburn, Frank Albertson, E. E. Clive ve Elbert Coplen de onlara eşlik ediyor. 

Henüz 1939 yılında dört yıl önce çekilmiş bir filmin yeniden çevrimi olmak bugünden bakıldığında farklı yerde konuşlanıyor. İyi konu yakalayan Amerikan sinemasının önemli keşiflerinden biri olarak aslını geçmiş bir yeniden çevrim. Globalleşen dünyada hemen orjinalini bulup seyrettiğimiz filmler gibi bir bolluk bereket yok elbette o zamanlar. Haliyle remake ibaresi çoktan unutulmuş neredeyse. Belki de bu yüzden yönetmen koltuğunda George Cukor yerine Garson Kanin oturuyor. Filme dair diğer notları da yapım sürecinden verelim. RKO’nun yapımcılığında gerçekleşen film başrol oyuncularını aramasıyla gündemi meşgul etmiş. Louis Hayward, Cary Grant ve James Ellison derken Douglas Fairbanks Jr.’ın da film setinde olmasıyla rol David Niven’a kalmış. Stüdyoların titizliğinin de altını çizebiliriz. “Little Mother”ı beğenmeyen stüdyo “Bachelor Mother” ile “Baby Trouble” arasında kalırken yönetmen Kanin de “Baby Makes Three” demiş. Sonunda karar kılınan isim belli elbette. O yılların titizliğine öykünmemek elde değil.

Bir mağaza çalışanı genç kadınla tanışıyoruz. Polly Parrish öğle yemeği molasında dışarı çıktığında bir bakım evi kapısının önüne bırakılmak üzere bebeği görüyor. Bırakan kadını uyarsa da sonuç alamıyor. Bebeği en azından zili çalıp kaçmadan elden teslim edeyim derken her şey üstüne kalıyor. Benim bebeğim değil dese de yetkililer onun olduğunda ısrarcı. Soluğu da kadına yardım etmek için çalıştığı yerde alıyorlar. Merlin mağazasına haber vermek üzere gittiklerinde de haylaz oğul David Merlin ile tanışıyoruz. Babasının artık hayatına çeki düzen ver diye yakındığı oğul durumu toparlamak üzere devreye giriyor ve Polly ile yollar kesişiyor. 

Gayet sempatik ve şirin bir işleyişe sahip “Bachelor Mother”, komedinin dozunu yan karakterlerle arttırıyor. Özellikle uşağın kaşık koyma sahnesi gülme gazı. Diğer komik anları da tahmin edebilir olmasına rağmen güldürüyor. Niven ve Rogers’ın uyumları, incecik laf sokmalı diyaloglar ve mimiklerle hızlıca akan ve finaline hiç sarkmadan yürüyen bir film. Bebeğin babası kim sorusunun peşinde girişilen beş karakterli tartışma sahnesi tam bir klasik. Finali hazırlayan oyuncak ördekli sahne de dönemim şartlarına göre efektsiz de olsa başarıyla kotarılmış. 

Barış Manço’lu “Baba Bizi Eversene”nin esin kaynaklarından biri olan “Bachelor Mother” klasik filmlerin havasını solumak isteyenler ve romantik komedi bağımlıları için keyifli seksen iki dakika geçirtmek üzere bekliyor.   

Share this:

Yorum Gönderme

 
Designed by OddThemes & Distributed by Free Blogger Template