♫ ♪♫ ♪•♫♪ 2006'dan bu yana Film, Dizi, Müzik ve Kitaplar üzerine Yazılar Diyarı... ♫ ♪♫ ♪ ♫ ♪♫

Exists : Koca Ayak Çıkmazı

Düşük maliyeti, uygulama kolaylığı ve en basit konuyu bile ilgi çekici hale getirecek katalizör görevi görmesi nedeniyle korku gerilimin en önemli alt türlerinden biri haline gelen “buluntu” tekniği kullanımı hız kesmiyor. 1999 yılında “The Blair Witch Project” ile zirvesini gören tür o günden bugüne kendini hızla tüketiyor olsa da üreticilerin halen umudu var ve vazgeçmeye de hiç niyetleri yok gibi görünüyor. Hele de o zirveyi görmüş yönetmen bile kendini tekrar ediyorsa! 2014 yapımı buluntu gerilim “Exsist”, seyircisini koca ayak mitinin peşine takılmaya davet ediyor.

Jamie Nash’in kotardığı senaryoyu peliküle aktaran Eduardo Sánchez... Birlikte üçüncü filmleri... 1999’da yıla damga vurarak başımıza bela olan “Blair Cadısı”nı Daniel Myrick ile birlikte yöneten Sánchez, uzun ara sonrası 2006’da “Altered” ile döndüğünde sadece isminin hatırına izlenebilen bir film çıkarmıştı. 2008’de “Seventh Moon” ile daha da kötüye giden durumu 2011’de “Lovely Molly” sayesinde bir nebze de olsa toparlamayı başarmıştı. Tek fikirden ibaret yönetmenler listesine girmek üzereyken “V/H/S/2” ile umut bile vermişti 2013’de... Sánchez bu rüzgarı arkasına alarak yeniden buluntu filme dönüş yapmış. Samuel Davis, Roger Edwards, Chris Osborn, Dora Madison ve Denise Williamson’dan oluşan kadroyla dalmış ormana... İşin arkasında Sánchez olunca doğal olarak afişe de kocaman puntolarla “Blair Cadısının Yönetmeni Sunar” ibaresi yerleşiyor. Yine buluntu ve koca ayak miti...

Beş arkadaş soluğu tatil için ormanın ortasında sessiz sakin bir kulübede alıyorlar. Eğlenceli geçmesini bekledikleri tatil daha yolda bir şeye çarpmalarıyla sekteye uğruyor. Zincirleme aksilikler bunlarla da kalmıyor. Sonuncusu kulübenin harap hali olunca geceyi arabada geçirmek oluyor. Güneş doğunca eğlence başlıyor ama bu havayı bozan çatırtılar ve garip sesler, gölgeler derken ormanda bir şey olduğunu anlıyorlar. Ne oluyorsa da ondan sonra oluyor zaten, kovalamaca başlıyor.

Sánchez yeni bir şey yaratmanın kıyısından bile geçmeden türün tüm klişelerini birer birer kullanarak kurmuş filmini. “Blair Cadısı”nda ne yaptıysa aynısını tekrarlıyor. Atmosferi kuramayınca başlayan inandırıcılık sorununu da çözemiyor bir türlü. Üstüne birde ekipman tanıtımı bölümü geliyor. Facia bir “Go-Pro” diyaloğu var, akıllara feza... Çeken de yazan utanır normalde, insan içine çıkamaz, o derece... Sıkıcı olmanın da çok ötesinde tamamen gereksiz bir film olarak zaman israfı yaratan “Exists”, slasher gerilimine meyletmek isterken Koca ayak efsanesini de çok kötü kullanıyor. Koca ayak koşuyor sürekli, yaklaşıyor çığlıklar başlıyor... Bunun bizi korkutması mı gerekiyor? Pardon, hangi yıldaydık biz?

Uzun zaman önce kendisini sık tekrar ettiği için tükenen buluntu türünün kemikleşmiş bu algı sayesinde izleyici çekmediğini de görememiş bir senarist-yönetmen ikilisi var karşımızda. Hiç olmazsa bir iki numara çekselerdi de en azından nostalji yaşasaydık. Bir parça kıpırdansaydı içimiz. Onun yerine kıllı bir ayıyı koşturup oraya buraya saldırmasını kameraya almanın bir anlamı yok. Türün en kötü filminde bile bir iki dakika gerilmek mümkün en azından. En kötünün bile yanına yaklaşamıyor film. Bu kadar yavan olmasının üzerine de tuz biber olarak sözde sürpriz finali ekliyor. Çok tahmin edilir şekilde başlayan filmin ortasından sonra tahmin etmeye bile gerek kalmıyor, yapılacak tek şey dakikaları saymak...

“Dehşet Gecesi” adıyla vizyona giren film türün bağımlılarını bile tatmin etmekten çok uzak bir 81 dakikalık fiyasko. “Blair Cadısı”nı yoktan var eden Sánchez’in bir miti kullanmasına rağmen inandıramamasıysa tam anlamıyla facia...


Share this:

Yorum Gönderme

 
Designed by OddThemes & Distributed by Free Blogger Template