♫ ♪♫ ♪•♫♪ 2006'dan bu yana Film, Dizi, Müzik ve Kitaplar üzerine Yazılar Diyarı... ♫ ♪♫ ♪ ♫ ♪♫

Barely Lethal : Bağlanmak Tehlikelidir

En yalnız kahramanlar olan ajanların işlerini en iyi şekilde yapmaları için en önemli kuraldır bağlanmak. Umursamazlıklarını, kayıtsızlıklarını sekteye uğratacak felaketin başlangıcıdır empati… Birini öldürmeleri gerektiğinde sadece hedef olarak kalması gerekir ne de olsa. O tetiği çekerken aklı karışırsa bir dizi felaketin de siftahını atmış olur. Bağlanmanın tehlikeli olduğunun altını kalın çizgilerle çizen 2015 yapımı “Barely Lethal” konusunu liseli olmakla harmanlayarak anlatıyor. “Çıtır Kaçak Tehlikeli” adıyla ülkemizde de vizyonda…

Senaryoyu John D'Arco kotarırken, Kyle Newman da peliküle aktarmış. 2005’de yazıp yönettiği kısa metrajı “A Grocery Story” dışında bir tecrübesi olmayan D'Arco kamera operatörlüğünden geçiş için ilk adımı atmış. Kısa filmleriyle yaptığı çıkışı video pazarına çektiği “The Hollow” ile taçlandırdıktan sonra 2009’da ilk uzun metrajı “Fanboys” ile keyif veren Newman kısa film tadında video kliplerden sonra gişe hedefi taşıyan bağımsızda bulmuş kendini. Hailee Steinfeld, Thomas Mann, Sophie Turner, Dove Cameron, Toby Sebastian, Gabriel Basso, Jessica Alba ve Samuel L. Jackson da kadronun başını çeken oyuncular.

Önce projenin ilk adımlarına bakalım… Proje, yapımcı Sukee Chew’in, D’Arco’nun senaryosunu diğer yapımcılar Vanessa Coifman ve RKO Pictures’la paylaşmasıyla başlamış. Coifman, “Senaryoyu okuyunca ‘Barely Lethal’e dair ilk izlenimim, sinemada görmek isteyeceğim bir filme dönüşebilme ihtimali olduğuydu. Bir bağımsız film bütçesiyle, büyük yapımlara kafa tutabilecek potansiyele sahipti.” diyor. Hemen projeye start veren yapımcılar doğru yönetmeni aramaya girişmiş. “Kyle Newman’la tanıştığımızda bir anda kafamızın üstündeki ampul yandı. Doğru enerjiye sahipti. Elindeki malzemeyle, liseli gençlerin yaşantısıyla ve söz konusu durumla doğru bağlantıları bir anda kurabilmeye başladı ve bunu çok fazla kişi yapamamıştı.” diyen Coifman’dan sonra Brett Ratner da, “Kyle, gençlerin kültüründen anlıyor. Kyle, genç insanların duygularını ve hareketlerini anlayarak bir adım sonrasını hesaplayabilen biri. Bu yüzden hikayeye sıkıcı olmayan, zeki ve geniş bir açı kazandırabiliyor.” şeklinde devam ediyor. Zeki ve geniş bir açı kazandırılmış liseli tetikçi filmi olma iddiasında “Barely Lethal”… “21 Jump Street”in kadın versiyonu olma ümidi veriyor. Hatta biraz daha fazlası olmaya çalışıyor. 

Bir suikastçılar okulundayız… Prescott kız okulunda eğitim görerek suikastçı olan kızlarımızdan 83’ün aklı normal hayatın nasıl olduğunda. Yaşının getirdiği her şeyin özlemini çekiyor. Eğitmeninin favorisi, çoktan olmuş bir suikastçı. Tehlikeli silah tüccarı Victoria’yı yakalama görevinde yaşananları fırsat bilen 83, durumdan faydalanarak öğrenci değişim programına kaydolarak kendini sıradan bir Amerikan ailesinin yanında buluyor ve Megan’a dönüşerek lise hayatına başlıyor. Elbette pembe bir tablo yok ortada… Lise de suikastçılık kadar zor ve 83’ü herkesin unutmasını beklemek de ütopya.

D'Arco’nun ana fikri orijinal aslında. “The Breakfast Club” başta olmak üzere dönemin en önemli klasiklerine gönderme yaparak onların da tonunu yakalamaya çalışıyor. Megan olmaya en önemli hazırlığı hem klasikler hem de yeni dönemin dizileri ve filmleriyle yapıyor 83. Filmin en iyi anları da öyle ortaya çıkıyor. Suikastçı kızını tipik liseli gence dönüştürmek için de çok zaman harcıyor film. Daha çabuk ve pratik olmak yerine detaylandırma tercihi pahalıya patlıyor. Sürekli izleyicisini dışarda tutuyor ve sıkıcı bir ilk yarı sunuyor. Oysa Megan’ın geçmişi ve kim olduğuna bu kadar odaklanmaya gerek yok. Balo özlemi, statü kazanmak gibi Megan’ın atmak üzere olduğu adımlara daha fazla yer verse en azından öykündüğü gençlik filmlerinin tonuna yaklaşabilir. Yapımcıların sözünü ettiği “büyük yapımlara kafa tutma potansiyeli” için Newman da hafif kalıyor. Filmin tonunu bir türlü tutturamayan yönetmenin fazlaca ciddiye alması nedeniyle eğlence ve komedinin de tadını çıkarmak imkansızlaşıyor. Üstelik inandıramıyor da. Eldeki 96 dakikayı heba eden Newman, kızımızın beklenen aksiyonunu da anlamsızlaştırarak iyi bir final de yapamıyor. Oyunculuklar üzerine bir şey demeye de gerek yok. Zira ortada oyunculuk gerektiren bir karakter yaratımı da yok. Steinfeld’in rol için hayli sönük kaldığını ve “çıtır” olmadığını belirtelim en azından. 

Gişeye oynama iddiası taşısa da internet üzerinden izleyicisiyle buluşan filmin vizyona girdiği tek Avrupa ülkesinin Türkiye olmasının altını çizelim. 12 Haziran’da gösterime giren filmi 4636 kişi izlemiş ama asıl izleyicisini internet ortamından toplamaya devam ediyor. Herhangi bir türe ait olamayan yarım yamalak bir film “Çıtır Kaçak Tehlikeli”… Ne macera olabiliyor, ne aksiyon ne de komedi. Ailecek izlenebilir bir vasat olmaktan da çok uzakta. Zamanını boşa harcamayı sevenler için biçilmiş kaftan.


Share this:

Yorum Gönderme

 
Designed by OddThemes & Distributed by Free Blogger Template