♫ ♪♫ ♪•♫♪ 2006'dan bu yana Film, Dizi, Müzik ve Kitaplar üzerine Yazılar Diyarı... ♫ ♪♫ ♪ ♫ ♪♫

Game Over : Yıl Dönümü Etkisi


Hindistan filmi deyince aklınıza direk o renkli, müzikli, danslı filmler geliyor değil mi? Ününü o filmlere borçlu olsa da Bollywood, çeşitliği arttırmaya ve faklı türlerde örnekler çıkarmaya devam ediyor. Kalıplaşmış formülü ve uzun süreleriyle o filmleri görünce kaçanlara psikolojik gerilim önerelim. Üstelik Türkiye Hindistan ortak yapımı bir film… 2019 yapımı “Game Over”, türünün iyi örneklerinden.

Künyesine bakılırsa Türkiye de yapımcı ortaklardan biri ama set ekibine bizden hiç katılım olmamış. Finansman olarak destek alınmış olduğunu tahmin edebiliyoruz ancak. Zira üç ayrı formatta izleyiciye sunulmuş bir film Game Over. Ülkesinde türü geliştiren isimlerden Ashwin Saravanan’ın ikinci adımı. 2015 yılında hiç de azımsanmayacak bir bütçeyle bir buçuk milyon dolarlık bir korku gerilim hem seyirciden geçer not almış hem de hint filmlerine karşı ön yargılı seyirciyi şaşırtmıştı. Yazıp yönettiği “Maya” ile perili ev konusuna dalmıştı Saravanan. İki ödülle taçlanan film fazla uzun süresi dışında gayet iyiydi ve tazelik taşıyordu. Yeni kuşak yönetmenler arasında öne çıkan isimlerden biri olan Ashwin Saravanan’ın sonraki filmi merak konusuydu elbette. Dört yıllık bekleyişin ardından tüm ülkeyi kapsayacak bir hamle ile gelmiş. Senaryoyu Ramkumar Kaavya ile birlikte kotarırken, Suman Kumar’ı da içerik sorumlusu olarak başa geçirmiş. Bu hamlenin sebebi filmin üç dilde çekilmiş olması. Hintçe dışında Tamilce ve Teluguca versiyonları da bulunuyor. Kacharla Venkat ve Shruti Madan da bu dilerde diyalog sorumlusu olarak senarist kadrosunda yer almış. Saravanan dışında hepsi yeni isimler. Oyuncu kadrosu da ismen bilmediğimiz ama iki hint filmi seyretsek rastlayacağımız simalardan oluşuyor ve başı da kadınlar çekiyor: Taapsee Pannu, Vinodhini Vaidynathan, Parvathi T., Ramya Subramanian ve Sanchana Natarajan.

“Game Over”, yaşadığı travmayı atlatmakla boğuşan bir kadının verdiği mücadeleyi anlatıyor. Bir ev basma ve cinayet ile açılıyor film. Biri yalnız yaşayan bir kadının evine giriyor. Bağlıyor öldürüyor ve sonrasında da yakıyor. Bir yıl sonrasına sıçrıyor ve oyun tasarımcısı Swapna ile tanışıyoruz. Bekçili bir evde güvenliğe boğulmuş olarak yardımcısı Kalamma ile yaşamını sürdürmeye çalışıyor. Huzursuz uykuları, karanlıkta içine çöken korkularla yaşadığı travmayı atlatamadığını öğreniyoruz. Tam öğrenemesek de yılbaşında başına bir olay gelmiş. Terapistinin dediğine göre yılbaşı yaklaştığı için gerginliği artıyor. Açıkladığı üzere “yıl dönümü etkisi”ni yaşıyor. Öte yandan öldürüp yakan katil de ülke gündeminden düşmüyor.

Özete göre böyle ama ilerledikçe dallanıp budaklanan yönü değişen bir film Game Over. İki parçadan oluşuyor. Saravanan filmi tasarlarken korku/gerilim filmlerinin son yıllardaki yaygın örneklerini izleyerek bir mix oluşturmuş. İlk yarıyı ana karakterini tanıtmak, psikolojisini yansıtmak ve konuyu derinleştirmeye ayırmış. Bu arada gelenekçiliğinden ve yerelliğinden de beslenmeyi ihmal etmemiş. Sıklıkla Japon filmlerinde gördüğümüz araştırmaya girişilince geçmişte yaşanan travmanın ortaya çıkışı formülünü kullanmış. Öykü içinde öykü işlerken ikisini birleştirdiğinde de ikinci yarıya geçmeyi planlamış. İlk yarı bu yüzden psikolojik gerilimden çok dram olarak akıyor. Aktığı da pek söylenemez aslında. Korku/gerilim filmi beklentisindeki izleyici için ağır aksak giden sıkıcı bir sürpriz gibi görünüyor. Sabırsız izleyici bu durum handikap ama ne yaptığının farkında Ashwin Saravanan. Buluntu film formülüyle el kamerasıyla açtığı filmde siyah beyaz görüntülerle stil denemesine de girişiyor, pac-man de oynatıyor ve dövme konusuna ayrı başlık açarak konusunu gerçekçi kılıyor. “Anı dövmesi”ni anlatıyor Game Over. Kaybedilen yakınının küllerini dövmeye karıştırarak sürekli yanlarında hissetmek isteyenleri anıyor. Swapna’nın dövmesiyle kurduğu bağı kemikleştirince de ikinci bölüme geçiyor. Gevezeliği bırakıp gerilime çeviriyor kamerasını. Son kırk dakikası gerilime ayrılan film senaryosu ve yaptığı şaşırtmacalarla finale yürüyor. Swapna’nın dövmesini, neden oyun tasarımcısı olduğunu görmek ve şaşırtmacaya şapka çıkarmak mümkün. Spoiler vermemek için susayım ama dövmenin gerilimi katladığını belirteyim. Hiçbir soru işareti bırakmadan çok iyi finalle oyunu bitiriyor. Özellikle son kırk dakikanın çok iyi olduğunun altını çizeyim. Özellikle de o kırk dakikanın ilk anları çok iyi.

Türün son örneklerinden oluşturduğu mixi çok iyi formüle eden Game Over, korku/gerilim sevenler için taze, farklı ve çok cazip bir örnek. Hiç Hint filmi gibi durmayan yeniden çevrimi olursa şaşırtmayacak denli iyi bir örnek. Küçücük özetle açıklanamayacak derinliği ve şaşırtıcı dönüşleriyle ağır işleyen ilk yarısına sabredebilenleri keyifli bir 102 dakika bekliyor. Türü sevenler ıskalamasın…

Share this:

Yorum Gönderme

 
Designed by OddThemes & Distributed by Free Blogger Template