Altyazı Aylık Sinema Dergisi’nin Şubat sayısının kapağında Ateşli Geceler ve Manolya’nın yönetmeni Paul Thomas Anderson’ın yeni filmi Kan Dökülecek (There Will Be Blood) yer alıyor. Şubat ayı sonunda verilecek Oscar ödüllerinin en iddialı adaylarından biri olan Kan Dökülecek, 20. yüzyılın başında bir petrol kralının yükseliş ve düşüş öyküsünü anlatırken kiliseyle kapitalizmi karşı karşıya getiriyor.
Altyazı’nın ‘Vizyon’ sayfalarında dikkat çeken diğer bir konu, Tim Burton-Johnny Depp işbirliğinin son ürünü Sweeney Todd: Fleet Sokağı’nın Şeytan Berberi. Filmin Londra galasından bildiren Altyazı, Tim Burton ve Johnny Depp gibi efsane isimlerle yüz yüze olmanın nasıl bir deneyim olduğunu aktarıyor. Dergide Sweeney Todd üzerine bir de inceleme yazısı yer alıyor.
Altyazı’nın ‘Vizyon’ sayfalarında ayrıca Çağan Irmak’ın yeni filmi Ulak ve Brian De Palma’nın Irak Savaşı konulu filmi Örtülü Gerçek (Redacted) üzerine birer yazı; Altın Palmiyeli 4 Ay, 3 Hafta, 2 Gün’ün yönetmeniyle yapılmış bir söyleşi ve yeni filmi Charlie Wilson’ın Savaşı’yla bu ay sinemalarda olacak Mike Nichols’ın filmografisinin köşetaşları üzerine kapsamlı bir dosya yer alıyor.
Altyazı’nın geleneksel yıllık değerlendirmesi de Şubat sayısında yer alıyor. Yaklaşık 40 sinema yazarının oylarıyla belirlenen “2007’nin En İyi 10 Filmi” üzerine kısa yazılar, yönetmen ve yazarların favori filmleri üzerine yorumları, yılın sadece festivallere uğrayan filmlerinden bir seçki ve 2007’de Altyazı’nın gözüne çarpanlar, bu dosyanın içeriğini oluşturuyor.
Dergi’nin bu ayki ‘Vizyon Ötesi’ sayfalarında yedinci yaşına ulaşan Bağımsız Filmler Festivali !f İstanbul’un programından Altyazı’nın seçtikleri, ülkemize bir türlü gelmeyen The Darjeeling Limited’ı beklerken kaleme alınan ayrıntılı bir Wes Anderson portresi, 38 adlı belgeseli yasaklanan Çayan Demirel’le yapılmış bir söyleşi, Tallinn’de düzenlenen Kara Geceler Film Festivali ve Küba’nın başkentini karnaval havasına sokan Havana Film Fesitvali üzerine değerlendirmeler de bulunuyor. Belgesel sinema köşesi ‘docİstanbul’, ‘Kısa Metraj’, ‘Kitap’, ‘DVD’, ‘Geceyarısı DVD’leri’ ve ‘Film Müziği’ gibi köşeler de dergideki yerlerini her ay olduğu gibi bu ay da alıyorlar.
Altyazı’nın bu ayki ‘Eleştiri’ sayfalarında Wong Kar Wai’nin Amerika’da çektiği ilk film olan Benim Aşk Pastam, Çin filmi Tuya’nın Evliliği ve oyuncu Julie Delpy’nin yönettiği Paris’te 2 Gün’ün yanı sıra son dönemin önemli yerli yapımları Kabadayı, İyi Seneler Londra ve Rıza üzerine de birer eleştiri bulunuyor.
Altyazı’nın ‘Vizyon’ sayfalarında dikkat çeken diğer bir konu, Tim Burton-Johnny Depp işbirliğinin son ürünü Sweeney Todd: Fleet Sokağı’nın Şeytan Berberi. Filmin Londra galasından bildiren Altyazı, Tim Burton ve Johnny Depp gibi efsane isimlerle yüz yüze olmanın nasıl bir deneyim olduğunu aktarıyor. Dergide Sweeney Todd üzerine bir de inceleme yazısı yer alıyor.
Altyazı’nın ‘Vizyon’ sayfalarında ayrıca Çağan Irmak’ın yeni filmi Ulak ve Brian De Palma’nın Irak Savaşı konulu filmi Örtülü Gerçek (Redacted) üzerine birer yazı; Altın Palmiyeli 4 Ay, 3 Hafta, 2 Gün’ün yönetmeniyle yapılmış bir söyleşi ve yeni filmi Charlie Wilson’ın Savaşı’yla bu ay sinemalarda olacak Mike Nichols’ın filmografisinin köşetaşları üzerine kapsamlı bir dosya yer alıyor.
Altyazı’nın geleneksel yıllık değerlendirmesi de Şubat sayısında yer alıyor. Yaklaşık 40 sinema yazarının oylarıyla belirlenen “2007’nin En İyi 10 Filmi” üzerine kısa yazılar, yönetmen ve yazarların favori filmleri üzerine yorumları, yılın sadece festivallere uğrayan filmlerinden bir seçki ve 2007’de Altyazı’nın gözüne çarpanlar, bu dosyanın içeriğini oluşturuyor.
Dergi’nin bu ayki ‘Vizyon Ötesi’ sayfalarında yedinci yaşına ulaşan Bağımsız Filmler Festivali !f İstanbul’un programından Altyazı’nın seçtikleri, ülkemize bir türlü gelmeyen The Darjeeling Limited’ı beklerken kaleme alınan ayrıntılı bir Wes Anderson portresi, 38 adlı belgeseli yasaklanan Çayan Demirel’le yapılmış bir söyleşi, Tallinn’de düzenlenen Kara Geceler Film Festivali ve Küba’nın başkentini karnaval havasına sokan Havana Film Fesitvali üzerine değerlendirmeler de bulunuyor. Belgesel sinema köşesi ‘docİstanbul’, ‘Kısa Metraj’, ‘Kitap’, ‘DVD’, ‘Geceyarısı DVD’leri’ ve ‘Film Müziği’ gibi köşeler de dergideki yerlerini her ay olduğu gibi bu ay da alıyorlar.
Altyazı’nın bu ayki ‘Eleştiri’ sayfalarında Wong Kar Wai’nin Amerika’da çektiği ilk film olan Benim Aşk Pastam, Çin filmi Tuya’nın Evliliği ve oyuncu Julie Delpy’nin yönettiği Paris’te 2 Gün’ün yanı sıra son dönemin önemli yerli yapımları Kabadayı, İyi Seneler Londra ve Rıza üzerine de birer eleştiri bulunuyor.
Yorum Gönder